Војводина је Динко Давидов, а не Шакић-Грухоњић!
Пише: Никола Милованчев
Велики део јавности су изненадили објављени дубровачки иступи Динка Грухоњића, ванредног професора новосадског универзитета, који су одисали нескривеном мржњом према држави у којој се, дошавши из друге средине, нашао и налази своје ухљебљеније, као и патолошком мржњом према већинском народу у тој држави, и према Српској Православној Цркви. Можда тога изненађења не би било, да је наша јавност, на неке раније изјаве истог креатора (или звучника?), реаговала оштрије и казала: доста је сада, прешао си меру, ако ти не ваља овде – пут под ноге, тамо одакле си дошао или било где другде!
Грухоњић по обрасцу понашања не спада у Војвођане
Војвођанин поштује обичаје својих суседа
Војвођанин је дакле пре свега човек који поштује нека правила цивилизације и културе тог дела панонске равнице. Када би Д. Грухоњић одиста био Војвођанин, он би себе идентификовао са умним и заслужним Динком Давидовим, а не са кољачким злочинцем Динком Шакићем! Ишло се у разне војске и ратове, било је и у Војводини (посебно 1941-1945) ратних злочинаца, али умова таквог профила и степена сатанистичке болести Војводина није изњедрила. Ни узор Д. Грухоњића, ни сам човек који се са овим зликовцем идентификује и поноси, не спадају дакле у Војвођане!
Војвођанин, осим тога, не само да толерише обичаје суседа, већ их и уважава, а поготово у њих не дира. У конкретном случају, провокатор Грухоњић, и сам досељеник из Бањалуке, оспорава право другим људима из Српске да се доселе у Нови Сад!? Чак и ако би се уважило да то проистиче из шовинистичке мржње према њиховој српској националности – превише је, Шакићев обожаваоче!
У нашу православну веру нам неће дирати ни Грухоњић ни други
Најмање Војвођанин дира у веру. У породици сам научио да се друга вера поштује; уосталом имам војвођанске претке не само православне, већ и протестантске, и католичке вере. Живели су у толеранцији и уважавању – то је вековна одлика овог поднебља. Али, и ред се поштовао: када се моја прабака, која ме је васпитавала у детињству, удавала 1908. године, знала је да треба да пређе у мужеву, православну веру. И истрпела је ускоро тако што је она, као „гркоисточна“ Српкиња (а била је мађарског и шокачког порекла), исељена из куће у Земуну, новембра 1914, заједно са трогодишњим сином и петогодишњом кћерком и депортована у изгнанство у Рајић у Славонији, док јој је муж био мобилисан у војску у Галицији. И васпитала је своју Илинку и Стевана да, иако им је отац у рату погинуо, буду православни Срби (и побеже добри мој „деда уја“ Стева и из Јасеновца, одмах у лето 1941, док још логор жицом није био сасвим заокружен). То су Војвођани. Може ли уопште то да схвати Д. Грухоњић? Он, који Србији спочитава „фашизам“, а сам уноси нама страну, фашистоидну мисао, у мирну и толерантну војвођанску равницу?
Војвођанин поштује свог суседа и његову веру, без обзира да ли је овај Буњевац, Србин, Мађар, Немац, Русин, Словак, Румун итд.
У нашу православну веру и цркву нам неће дирати ни Грухоњић, ни други који то покушају. Превише се наших предака, вековима, за њу борило. У мом Земуну је 1849. било и седиште Војводине, и место боравка нашег патријарха. Уосталом, и мој деда је због таквих као Грухоњић 1941. ишао у илегални покрет, а отац на Сремски фронт, са 17 година, 1944. Може бити сигуран, има нас Срба Војвођана, који би и данас онемогућили да се нацистоидне намере према нашем народу и Цркви остваре. Прошли би као они, који су нам у породице и светиње дирали 1941-1945.