Novi trend u turizmu: U Srbiju po zdravlje i uživanje!
Novi trend u svetu putovanja koji pretenduje da postane globalno popularan jeste medicinski turizam. Turista odlazi na željenu destinaciju ne samo da bi je obišao, već i da bi obavio određeni medicinski zahvat. Servis MedicBooker rešio je da ovaj vid turizma razvije i u Srbiji, a o samom proizvodu i industriji razgovarali smo sa Deanom Stanković, direktorkom i osnivačem pomenute platforme.
Kada vašem putovanju pridodate činjenicu da možete obaviti određeni estetski zahvat ili izvršiti neki vid stomatološke intervencije, a pritom sve to po znatno povoljnijoj ceni, dobijete granu turizma koja sve više privlači stanovnike zapadnih zemalja u kojima je zdravstveno osiguranje više luksuz nego pravo.
Iako vodeće, kozmetologija i stomatologija nisu jedine oblasti koje su pacijente naterale na medicinski turizam. Kardiovaskularni zahvati, ortopedija, lečenje kancera i fertiliteta danas su među najpopularnijm oblastima, a medicinski turista pri samo jednoj poseti potroši između 7.500 i 15.000 dolara. To je razlog zašto zemlje poput Kostarike, Indije, Malezije, Meksika i Izraela postaju sve poznatije na turističkoj mapi za pristupačne medicinske zahteve.
„Naša zemlja u ovoj grani turizma ima ogroman potencijal, a ti preduslovi do skoro nisu ni razmatrani“, kaže Deana Stanković, osnivač i CEO platforme MedicBooker. „Ovaj vid turizma velika je šansa za domaću medicinu, ali na putu realizacije potencijala stoje određene prepreke”.
“Najpre treba raditi na pozicioniranju Srbije kao destinacije za medicinski turizam. Biće potrebno vreme da bi se stalo rame uz rame sa zemljama Latinske Amerike i Azije koje su vodeće u ovoj oblasti, ali na taj izazov kao destinacija sigurno možemo da odgovorimo”, ističe Deana.
Govoreći o uslužnom servisu koji je pokrenula, Deana kaže da je u pitanju multifunkcionalna platforma čiji je cilj da korisnicima olakša odabir – kako medicinskih usluga, tako i same destinacije.
„Servis je koncipiran na način da klijenta vodi kroz proces kreiranja putovanja – nakon odabira medicinske usluge, pacijent može odabrati i ostale pogodnosti (smeštaj, prevoz, ishranu i ture) i poslati nam upit“, otkriva ona.
Nakon primljenog upita, njihov tim obrađuje aplikacioni proces i u najkraćem roku kontaktira klijenta sa predlozima putovanja koji su prilagođeni i zasnovani na medicinskoj usluzi koja je odabrana – jer sama usluga često može da diktira i krajnju destinaciju.
Na MedicBooker sajtu tako se nalazi lista zahvata koji se izvode u određenoj branši medicine ili kozmetologije. Shodno zahvatu koji ga interesuje, klijent sa platforme bira kliniku (njihovo prisustvo na servisu se ne naplaćuje), a nakon toga ima mogućnost da izabere dodatne usluge. Ipak, takve usluge su opcione i nisu uslovljene medicinskim aranžmanom:
“Ukoliko korisnik odabere dodatne pogodnosti, mi pružamo podršku i na samoj destinaciji, brinemo o komforu njegovog putovanja. U tom smislu posedujemo i licencu organizatora putovanja koja nam omogućava organizaciju putovanja i pravljenje samih aranžmana. Dakle, pored stručnjaka iz turističke branše, troje lekara i programera i dizajnera, naš tim čine i agenti na terenu posvećeni operativnim zadacima”, objašnjava Deana Stanković.
Svi oni, prema njenim rečima, rade u cilju predstavljanja Srbije ne samo kao destinacije koja je finansijski povoljna za operativne zahteve (što, ipak, jeste najvažniji razlog), već i destinacije gde zahvate izvode vrhunski stručnjaci iz različitih oblasti medicine. Samim tim, kako ističe naša sagovornica, sve ostalo što se pruža u okviru ovakvih putovanja mora biti najvišeg kvaliteta, ali po prihvatljivim cenama. Dakle evropski kvalitet po neevropskim cenama.
Deana dodaje da, pored kvaliteta usluge i finansijskih pogodnosti, ne treba izostaviti ni benefit toga da je klijent negde otputovao, samim tim video i doživeo novu destinaciju – s tim da se ovo, naravno, ne odnosi na one pacijente koji putuju zarad rešavanja ozbiljnog zdravstvenog problema. Takvi operativni zahvati iziskuju posebnu postoperativnu negu, a to je potencijalni izazov za one koji se podvrgavaju ozbiljnijim hirurškim zahvatima. Na koji način se, pak, MedicBooker nosi sa tim?
Kada su u pitanju medicinske usluge, mi se javljamo u svojstvu posrednika i kao takvi ne snosimo odgovornost za zahvate radi kojih je klijent došao. Ovaj problem najbolje je rešavati konsultacijom lekara i sugestijom pacijentu šta je za njega najbolje. Ipak, na kraju, svaki pacijent sve što radi, radi na sopstvenu odgovornost.
Potencijalne benefite ove industrije ne bi trebao da ima samo MedicBooker ili drugi slični servisi koji ostvaruju zaradu putem provizija od izvršenih zahvata, već i Srbija kao destinacija. Naravno, ukoliko se kao takva dobro pozicionira. Prema mišljenju naše sagovornice, dug je put koji nas čeka do mesta na globaloj mapi.
Pored moralne i savetodavne podrške Naučno-tehnološkog parka, Deana ističe da drugi vid podrške MedicBooker još uvek nije tražio. Drugim rečima, konkretne investicije još uvek nisu u opticaju, a eventualna ulaganja bila bi upotrebljena za narednu fazu planiranog razvoja – širenje tima i dodatne marketinke aktivnosti.
„To znači dodavanje novih usluga, automatizacija platforme, prilagođavanje potrebama klijenata i još dosta toga što ćemo i sami vremenom utvrditi da nedostaje potencijalnim klijentima“ kaže Deana i zaključuje da je ultimativni cilj – medicina na klik.
IZVOR: Netokracija (http://www.netokracija.rs/medicbooker-medicinski-turizam-142574)