Награда Новосађанкама за сок против анемије

Финале такмичења одржано је у Будимпешти, где се од почетних 75 тимова из Европе, такмичило шест најбољих у категорији „храна“. Члановима жирија представљале су се иновативне пословне идеје у форми пословног плана и презентације у трајању од четири минута. Европски институт за иновације и технологију доделио је награду четворочланом тиму из Србије

Са презентације пословног плана
Са презентације у Будимпешти

Награђене чланице тима наводе за Интернет портал РТС-а да су се спремале дуже од шест месеци. Посебно истичу менторски рад са професионалцима из света бизниса под покровитељством Европског института за иновације и технологију, који су их саветовали како да до детаља развију пословни план.

„Финале и додела награда су само шлаг на торти исцрпног процеса кроз који смо стекле сазнања и вештине које ће нам помоћи у даљем развоју посла“, каже за наш портал Бојана Мумовић Перушко.

Иако су се на такмичење пријавиле као стартап који нема директне везе са факултетом, Природно-математички факултет је допринео њиховом успеху зато што, како оне наглашавају, мотивише своје запослене да пронађу пут ка комерцијализацији својих истраживања.

Питали смо предузетницу Бојану Мумовић Перушко колико је важно у једном такмичарском тиму, поред професора, имати и предузетника. Она сматра да је неопходно у тиму имати и некога са искуством у пословном свету.

„Професори, поготово они из природних наука, немају искуства у многим аспектима пословања који су неопходни за успех, као што су нпр. маркетинг, продаја, промоција, логистика итд. За развој посла неопходне су различите вештине и зато сам као искусна предузетница део `FeJuice` тима“, објаснила нам је.

Чланице тима се надају да ће исход велике клиничке студије о делотворности напитака, која је у фази припрема, бити више него позитиван. За студије су потребна знатна средства, а како наглашавају, приход од добијене награде добра је полазна основа. Наше саговорнице кажу да им је циљ да се награђени сокови нађу на домаћем и страном тржишту ‒ у апотекама, супермаркетима и ланцима дрогерија, као и у онлајн продавници. Такође, план је да се иновативна методологија прављења сокова патентира а да се ексклузивна лиценца за њихову производњу понуди партнерима у земљи и иностранству. „На тај начин бисмо наше решење за превенцију и третман анемије могле понудити много већем броју потрошача и на тај начин позитивно утицати на здравље широке популације, а пре свега мајки, трудница и беба“, кажу у награђеном тиму.

ИЗВОР:РТС

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *