„Шиптарски краљ“ пропао због двоглавог орла

Пласирање тог енергетског пића осмислио је извесни Маркус Брун из Луцерна, са идејом да би могао да „освоји“ свет. Пиће се могло купити у више десетина продавница „Шпара“, а сада га је ланац уклонио са својих полица, наводи Блик.

Лист подсећа да су швајцарски репрезентативци Ђердан Шаћири, Гранит Џака и Штефан Лихтенштајнер 22. јуна пре две године, на светском првенству у Русији, на утакмици показали рукама двоглавог орла. Та гестикулација играча обишла је читав свет и изабрана је за гест године.

Брун је своје пиће са логом двоглавог орла заштитио под именом „Шћип кинг“ априла 2018, два месеца пре ове утакмице, и рекао је Блику да је имао праву срећу.

У међувремену, његова радост је нестала, јер је због пандемије коронавируса отказано мноштво фестивала, барови месецима не раде, услед чега је смањена продаја. Успео је да у 25 продавница Шпара „убаци“ свој производ у региону Луцерна, Сен Галена и Цириха. Међутим , истиче Блик, тај производ се није свидео свим купцима.

После рекламација, и централа „Шпара“ у Госауу је интерним писмом свим својим партнерима и шефовима пословница написала да „поједине филијале имају засебно набављене производе ‘Шћип кинг’, чији лого има шкакљиву симболику“.

„Руке склопљене у симбол двоглавог орла подсећају на славље гестом двоглавог орла швајцарског репрезентативаца албанског порекла на утакмици против Србије 2018, када је дошло до великих немира и потом упозорења Фифе и новчаних казни за играче. Од тада је тамо тај гест забрањен“, пише „Шпар“.

Компанија потом истиче да је, пошто склопљене руке у облику двоглавог орла и даље садрже конфликтни потенцијал, делују провоцирајуће и воде неспоразумима, донета одлука да се тај проивод са шкакљивим логом одмах уклони из свих филијала.

„И то до 15 часова“, поручено је из централе.

Брун је изразио жаљење због ове одлуке, јер наводи да је са „Шпаром“ већ био у разговорима да широм Швајцарске продају његов производ.

„Одједном је дошло до одбијања. Не могу то схватити“, тврди Брун и наводи да је на друштвеним мрежама велика побуна против овог геста, што му даје снагу да настави.

На упит Блика „Шпар“ је објаснио да „Шћип кинг“ није званични артикал овог ланца и да тако никада није био на листи „Шпар Ханделс АГ“.

„Тај производ је био само у пет франшиза у регалу и то на кратко време. Пошто је симболика на производу негативна и не доприноси неутралности, једнакости и уједињењу свих, производ је уклоњен“, објашњава компанија.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *