Crtani iz Srbije koji gleda ceo svet
Šta se sve može dogoditi kad se četiri beskrajno simpatične arktičke ptice odluče da se odvoje od svog jata, koje predvodi Oto, neshvaćeni genije koji želi da zavlada svetom?
Kako izgledaju njihove avanture može se videti u animiranom serijalu “Puffins Impossible”. Serijal se emituje od aprila ove godine na svetskim striming platformama Apple TV, Amazon Prime i Google Play, a uskoro i u Srbiji.
Ono što je zanimljivo je da je ovaj akcioni animirani serijal za celu porodicu koji se gleda u više od 100 zemalja sveta, kreiran u Srbiji u Iervolino Studios-u, maštom, lucidnošću i znanjem srpskih scenarista, storibord umetnika, animatora, ilustratora, dizajnera, kompoziting i vfx umetnika i drugih, zajedno sa rediteljima, kompozitorima i dizajnerima zvuka koje angažuje producent serijala Archangel Digital Studios, koji je u vlasništvu glumca i producenta Miloša Bikovića, uz podršku Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.
Kada uđete u prostorije IES u centru Beograda, odmah na ulazu privući će vam pažnju figura arktičke ptice sa gitarom i maramom oko vrata, i to ne bilo kojom – već maramom Džonija Depa.
Ovo je zapravo Džoni Paf, pafin, spiritualni vođa grupe pafina, čiji karakter je dizajniran po slavnom glumcu.
-Džoni Paf je drugačiji od ostalih pafina. Iako živi sam u kamp prikolici na udaljenom delu našeg sveta, on je neko kome se naši heroji obraćaju za pomoć kada ne mogu da reše neki problem, – otkriva za 24 sedam Nikola Purić, direktor produkcije i senior montažer u Iervolino Studios-u.
Kako objašnjava, pri kreiranju ovog animiranog serijala, najveći izazov je bio ispričati priču bez dijaloga, jer pafini ne pričaju, već koriste različite vrste vokalizacija kako bi izrazili svoje emocije i preneli informacije. Tako je praktično stvoren novi jezik – jezik pafina, kojim je progovorio i sam Džoni Dep za potrebe ovog animiranog serijala.
-Nije dovoljno samo smisliti neki geg. Nije dovoljno da se čovek saplete o koru banane i padne. To samo po sebi nije smešno, u nekim slučajevima može biti čak i tragično. Dramski trenutak u kojem on padne i način na koji je taj pad pripremljen i prezentovan gledaocu, moze biti smešan – ističe Purić o dodaje:
-Upravo u tim momentima je potrebna lucidnost i kreativnost naših scenarista i storibordera.
Sam Džoni Dep je prilikom posete studija u Srbiji bio potpuno faciniran posvećenošću naših kreativaca jer je njima zapravo pripao „najteži zadatak“, kreirati Pafine dovoljno smešne i zabavne, a istovremeno i edukativne toiko da ne “smore” one najmlađe.
-Za izradu storiborda jedne epizode potrebno je oko dvadeset dana, a svako od nas u timu radi na po jednoj epizodi – objašnjava za Ilija Ivković, 2D storibord umetnik, jedan od onih od kojih počinje sve.
A kako se zapravo postaje storibord umetnik u jednom ovakvom timu.
-Morate mnogo da volite da crtate, da ste dobar animator i da znate filmski jezik – kaže Dragutin Vukelić, Lead 2D storibord artist.
Tokom izrade crtanog filma prevladava timski duh, pa često međusobno proveravaju “fore” da li su dovoljno smešne.
Postavlja se pitanje kako biti siguran da će zaista neki geg iz crtanog biti smešan deci i onima koji gledaju Pafine.
-Ne znamo šta je smešno. Radimo po principu, “probaš pa vidiš”. Kad dobijemo scenario “igramo sa kartama koje su nam dodeljene”. To, šta je zaista smešno je subjektivna kategorija. Ipak svi ovde u Ievorlinu studios-u smo međusobno kompatibilni, pa tako ako je petorici smešno onda možemo biti sigurni da je to zaista tako. S druge strane, otac sam dvoje dece i smatram da je PC kultura neprijatelj humora. Tu nedostaje konflikt, a konflikt je osnova cele priče. Jer ako nemaš konflikt nemaš za koga da navijaš. Vrlo jednostavno – otkriva tajnu humora za decu Vukelić, navodeći da se u svom radu trudi da se oseti omaž starim crtanim filmovima, koji se vole i posle 50 godina, nadajući da će isto tako biti i sa pafinima.
Sve je počelo pre nešto više od dve godine kad je dan pre proglašenja lokdauna u Srbiji, holivudski producent Andrea Jevorlino, došao na premijeru filma Miloša Bikovića „Hotel Beograd“. Međutim, ostao je „zaključan“ u Beogradu.
-Andrea Jevorlino je pre pandemije producirao dugometražni animirani film „Arctic Dogs“, koji je bio veoma uspešan u bioskopima, a kasnije i na streaming platformama. Tada je počeo da razmišlja o kreiranju animiranih filmova kraće forme – objašnjava Anđelka Janković, direktorka marketinga i komunikacija, Iervolino Studios. Iz filma Arctic Dogs proizašlo je nekoliko animiranih serijala, među njima i „Puffins Impossible“ sa Džonijem Depom u glavnoj ulozi, kao nastavak uspešne saradnje naše matične kuće sa glumcem.
Tokom Andreinog boravka u Srbiji, Miloš Biković ga je ubedio da je Srbija savršeno mesto za novi studio za animirane filmove, što se posle dve godine pokazalo tačnim.
-Ono što su mnogi videli kao pretnju, Andrea je video kao priliku i usudio se da u jeku pandemije otvori novi studio. Bio je svestan da će korona da doprinese češćem gledanju sadržaja online. ,,Uhvatio” je taj talas i otvorio radna mesta usred pandemije što je posebno bilo važno za umetnike – navodi Jankovićeva.
Serijal o Pafinima je uspeo već na početku da zabeleži uspeh, završavajući na prvom mestu gledanosti na Aple TV u prvoj nedelji prikazivanja.
-Ovaj crtani film je inovativan jer je svaka epizoda zasebna, što je posebna izazov za storibordere, budući da na početku svake moraju da predstave karaktere, a nema dijaloga i veliki je izazov za pet munuta ispričati celu priču – zaključuje Anđelka Janković.
S obzirom na to da živimo u vremenu kad je „publika sve zahtevnija i želi da ima sve u svom džepu“, crtani se može gledati na svim mogućim ekranima.
Ono što je najvažnije, Iervolino Studios uspeva da kreira animirane filmove prema holivudskom standardu, sa maštom i lucidnošću domaćih kreativaca. Iz Srbije – za ceo svet!
Izvor: 24 sedam