У Београду распеће Исуса на бандери
Пошто је јутрос на једном новобеоградском стубу са видео-камерама освануло распећа Исуса Христа, спроведена је акција комуналне полиције за његово уклањање и истрага. А јавност и грађани су се питали ко је ову инсталацију поставио и зашто. Испоставило се да је аутор улични уметник познтатији као Пијаниста.
Улични уметник Анреј Јосифовски најновијим радом подигао је јавност на ноге, и то не само културну. Његова инсталација од картона са ликом разапетог Исуса Христа у златној боји, у натприродној величини, названа „Нова вера”, постављена је ноћас на углу улица Ивана Рибара и Јурија Гагарина на стуб под камерама за видео-надзор и скинута је само неколико сати касније, пише портал Нова.
На раскрсницу где је инсталација постављена прво је јутрос дошла комунална милиција, а затим и неколико патрола редовне полиције, са форензичарима, како би се утврдило ко је аутор. Пијаниста је и раније својим радовима изазивао пажњу, али се чини да његови радови никада до сада нису овако одјекнули.
„Зову ме од јутрос са свих страна, стигло ми је и неколико порука у којима пише: ’Знали смо да си то ти‘. Могли су из полиције да питају људе који прате мој рад на друштвеним мрежама. Они би им рекли чији је, уместо што ангажују форензику“, каже Пијаниста.
Улични уметник истиче да његов рад није никакво богохуљење, нити директно има везе са религијом.
„Верник сам, али то нема везе са овим радом. Ово је указивање на сасвим други проблем. Познато је да се израз ’разапети на крст‘ односи на невиног човека. Посебно ми је занимљиво да је на лице места дошла и форензика. Полиција има нерешена убиства, а ради форензику на мом раду“, оцењује он.
Рад је настао са другачијом идејом, објашњава уметник.
„Идеја је била да се људи покрену на размишљање. Могло би се рећи да је то успело. Поента је била да поставим рад “Нова вера” баш овако, да укажем на то да нас камере прате свуда, да сад више нема разлике између приватног и јавног простора“, наводи Пијаниста.
„Ја сам изабрао ову раскрсницу јер је стуб на којем је постављена камера у облику крста. Али то не значи и да је то једино значење овог рада. Квалитет рада и јесте у томе да свако може да му пронађе ново значење. Изузетно ми је драго да на овим просторима уметници још покрећу на размишљање“, закључује Андреј Јосифовски Пијаниста.