Како Милорад Пуповац чипује Хрвате?

Најпознатији политички представник српске мањине у Хрватској Милорад Пуповац, лидер Самосталне демократске српске странке, на изборе у тој земљи излази са предизборни спотом какав у досадашњим кампањама у Хрватској није виђен. На циничан начин успео је да саспе истину многима у лице, а признао је и да заједно са Билом Гејтсом чипује Хрвате.

Спот обилује увредљивим епитетима, лажима и увредама које Срби и Пуповац свакодневно слушају већ годинама у Хрватској. Али, те лажне оптужбе се у споту представљају кроз иронију и гротеску тако да се разобличава сав њихов бесмисао.

Владимир Пејић маркетиншки стручњак и директор агенције „Фактор плус“ подсећа да је хрватскиизборни закон за мањине другачији у односу на наш, то јест, да имају три загарантована места, због чега не мисли да је циљ спота превише фокусиран на добијање мандата, већ више на истицање какав је однос према српској националној мањини у овој држави. „

Са једне стране, намера је да се скрене пажња на положај Срба и на све оно што се у Хрватској дешава Србима.  То је, изборно гледајући, савим у реду јер такве ствари су потребне, посебно ако су сублимиране на једном месту. Многе од тих оптужби се забораве и милим да је тај циљ, да се сви подсете њих, негде испуњен,“ закључује он.

Страначку премису у споту наш саговорник види у томе да се управо том бробом за националне интересе покаже да је Милорад Пуповац и његова странка та која заслужује та три мандата у хрватском Сабору. Мада, све што је у споту наведено је истина тако да у том смислу оправдава тај страначки елемент у споту.

„Пуповац јесте најпрепознатљивији Србин у политичком животу у Хрватској и он је на своја леђа генерално и примио највише увреда, критика и удараца на конту тога што је представник српске мањине што није лако истрпети,“ додаје Пејић.

Он није сигуран да ће у Хрватској схватити поруку спота јер за њих није ништа ново у њему приказано. Ада их занима кроз шта Срби пролазе не би ни допустили да им се тако нешто дешава.

Саша Косановић, новинар из Хрватске објашњава да је спот циничан поглед на стварност коју Срби тамо живе и  преживљавају. С тим што је то на неки начин изражено кроз персонификацији лидера због чега СДСС има предизборни слоган „Пупи је крив за све“, како се и сам спот зове.

„Аутори спота су се само иронично поиграли са предрасудама према Србима. Заправо се ради о националној заједници која броји око 180.000 људи, и о једном политичару који већ 30 година покушава да покаже да нема потребе да доказује лојалност Републици Хрватској јер то је доказао свим ономе што је овде доживео, као и сви Срби који живе на овом простору,“ објашњава  Косановић.

Критике су што се тиче теме спота, тврди наш саговорник, позитивне и међу Србима али и међу појединим Хрватима, који су препознали шта је циљ спота, па чак су себи допустили и да им се на лицу појави нека гримаса која би се могла назвати осмехом.

„Људи су дочекали да се са овако озбиљним темама неко поигра и да их прикаже као иронију  и да тако исмеје њихову баналност и предрасуде довде до апсурда јер само загађују јавни простор. Тако да мислим да је  спот доказ да се на тај неки полугерилски начин може борити и против глупости у друштву и против националних предрасуда“, истиче он.

Иначе, спот почиње реченицом „Човек кога видите, добро вам је познат – ноторни Милорад Пуповац.” Он је у споту описан речима и синтагмама које су „покупљене с десног политичког и друштвеног спектра” па је тако: етно-бизнисмен, југо-зомбоид, удбаш, четник, мрзи све што је хрватско итд… Успут се аутори „спрдају“ и да Пуповац организује други талас короне у Хрватској, али и да се са Билом Гејтсом договара да чипује Хрвате. Спот завршава речима „Буди оно што јеси, поштуј оно што ниси”.

Извор: Спутњик

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *