Ударили на Хандкеа, а нишане Србе!
Путујући парадрамски циркус „Пројекат Хандке“ иза кога стоје удружене снаге другосрбијанских аутошовиниста и албанских фундаменталиста слетио је и у Подгорицу, гдје je вечерас у КИЦ-у „Будо Томовић“ премијерно представљен публици.
“Пројекат Хандке је позоришна представа о писцу који је својим књигама и мишљењима измишљао и преокретао чињенице о ратовима у бившој Југославији; подстицао је и подржавао идеологију ‘спаљене земље’; успио пјевати хвалоспјеве милитантним пјесницима и филмаџијама претвореним у инжењере геноцидних пројеката”, наводи се, између осталог, у опису овог комада који су режирали супружници са Косова и Метохије, Бљерта и Јетон Незирај.
Подсјетимо, она је у изјави за „Данас“ изјавила сљедеће:
– У „Пројекту Хандке“ питања која постављамо не остављамо без одговора јер би то било лицемерно. Јасно смо се позиционирали против писца који је својим радом и јавним иступањем прегазио жртве рата и бол невиних људи, баш као љути ратни криминалац.
С друге стране, њена јача половина Јетон Незирај, за исти београдски таблоид, изјавио је сљедеће:
– Пројекат се не бави Петером Хандкеом лично, већ феноменом који он персонификује. Ипак, две награде огромне светске репутације – најпре Ибзенова, а затим и Нобелова, некако су дефинисале „Хандке проблем“ као велики и значајан. Лично верујем да су два жирија обе ове награде поступили као две групе нордијских будала. Нас не интересује Хандке као писац, већ као симбол ситуације када се у име „слободе говора“ награђује фашизам.
Очигледно, ова мултинационална свињарија која је за мету узела прослављеног Нобеловца, има за циљ да изведе, ко зна који по реду, маневар против српског народа, покушавајући, исто тако, да се обрачуна са истином о ратовима 1990-их и да цијелу кривицу свали на Србе.
То потврђују и реченице, такође Албанца, Арбена Бајактараја који је наступио на овој представи која је играна и на фестивалу Хартекафт у Београду – кога финансира америчка амбасада, Фонд за отворено друштво, Фонд за хуманитарно право, Фондација „Хајнрих Бел“, Европрајд 2022 и многе друге.
У интервјуу за НИН он каже да је у време његовог одрастања на Косову и Метохији владао српски апартхејд, да Албанцима није било дозвољено да се школују, да му је сестра избачена из школе, а већ у следећој реченици демантује самог себе и каже да је постојало паралелно образовање.
– Хандке и та банда се крију иза завесе слободе изражавања и генијалности уметности. Ово што ми чинимо је заправо чин отпора. То није само представа, то је борба и ми бирамо борбу. Нико није поставио питање њихове одговорности, и даље им се аплаудира. Ова банда о којој говорим има отворену подршку десних екстремиста, има их све више широм Европе који користе уметнике као део своје идеологије, као параван… Његово (Хандкеово) лицемерје је огледало нашег времена и у Француској је све више порицања геноцида. Ту је Патрик Бесон, Рене Жерар, који је писао за Фигаро. Они су банда, заиста права банда, и сада се мало плаше јер не могу отворено да подрже драгог пријатеља Путина, али су ту – рекао је Бајрактарај за НИН, иначе, глумац који је широј јавности остао познат по улози у српској серији „Беса“.
Интересантно, за разлику од српске серије „Беса“, у којој глуми неколицина албанских глумаца, у „Пројекту Хандке“ није било места ни за једног из Србије, приметили су одређени медији из Србије, попут Републике.
Осим Арбена Бајрактараја, ту су Ејла Бавћић из БиХ, Адриан Морина и Верона Коџа са Косова, Италијан Клаус Мартини и Ања Дрљевић из Никшића.
Немали број интелектуалаца и људи од пера је коментарисало ово чудновато остварење, крајње приземних намјера, али је изјава књижевника Мухарема Баздуља, некако, остала најупечатљивија.
– Ријеч је о покушају да се изврши сатанизација Хандкеа од регионалне коалиције политиканата који глуме уметнике.
Са тиме би, уосталом, и завршили наше слово о вечерашњој паракултурној лакрдији у Подгорици, за коју се, неријетко, питамо да ли је доживјела промјену власти или су у локалној управи и даље присутни духови и авети ДПС-а, као што је то случај са Министарством културе.
Извор: Ин4С