Let u penziju pilota Gorana Grozdanića

Putnici, koji su u četvrtak ujutru doputovali iz Rima u Beograd tek su na aerodromu „Nikola Tesla“, saznali da je avionom upravljao, poslednji put u karijeri, pilot Goran Grozdanić.

Pilotu, šezdesetčetvorogodišnjem Goranu Grozdaniću ovog puta, aplaudirala je i posada.
-Jeste ovaj let bio na neki način specifičan, pošto je to moj poslednji let na komercijalnom avionu u mojoj karijeri, koja je inače započela 1977. godine, a postao sam kopilot na avionu DC-9 u bišem JAT-u 11. decembra 1981, znači sad je skoro 41 godina – rekao je Goran Grozdanić za RTS.
Kao pilot, Goran Grozdanić je u vazduhu proveo čak 18.500 sati, ili 2 i po godine. Kaže, bilo bi i više letenja, da se avijacijom nije profesionalno bavio i sa zemlje. Kao izvršni direktor za saobraćaj, mora češće da bude u kancelariji, a obučavao je i buduće pilote.
-Regulativa se menjala, tehnologija se menjala, avioni su sada drugačiji no što su bili, ali nije to suština, suština je da vi volite, želite, da se ne plašite naravno, strah je potreban ali jako, jako malo u avijaciji, samo stimulativan, znači da pratite regulativu, da napredujete i da pokušate da budete najbolji u svom poslu – istakao je Grozdanić.
Da je bio najbolji u svom poslu, kojim je poželeo da se bavi još kao dečak, potvrđuje i to što nema mrlja u karijeri. Bilo je i veoma opasnih situacija, na primer, sletanja po velikom nevremenu, a nekoliko puta su otkazivali delovi aviona.
-Jedno vreme leteo sam u ‘Rajan eru’ i imao sam u avionu ‘boing 737’ serije 200, stari onaj model, otkaz motora na poletanju, znači tu morate odmah da donesete odluku šta ćete i kako ćete, postoji procedura, postoji vežba na simulatoru, mislim apsolutno nikakav problem, zavrteo u krug, sleteo i eto sve je u redu – kazao je Grozdanić.
Kad sve prođe, navodi, oseti se neka vrsta minimalnog straha.
-Ako ste šofer, vozač, sigurno vam se desilo da vas nekad neko iseče, preseče i da vi odreagujete, a kad prođe problem onda osetite ovde da vas nešto malo pritiska i tišti, ali suština je da je problem već rešen“ – dodao je ovsj pilot.

Zbog toga što uskoro odlazi u penziju, a u četvrtak je poslednji put pilotirao na komercijalnom letu u velikom avionu, kolege iz „Er Srbije“ su kapetanu posade, Goranu Grozdaniću priredile iznenađenje, doček uz tortu sa posebnim ukrasima. Zahvaljujući timu sa kojim radi, Goran kaže da danas nije mogao da bude tužan.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *