„Е“ фијакери ударили на традицију Беча
Беч је име за аустријску престоницу које једино користимо ми и Мађари, а сви остали га зову – Виена, познат је по новогодишњим концертима, баловима, чак сто музеја, али и фијакерима.
Баш коњи који вуку кочије и фијакера тема су бурних расправа, које подстрекавају борци за заштиту права животиња. Уједно то је и бесплатна реклама за фијакеристе.
Услед тих расправа, бечки фијакерски коњи “раде” мање од људи – само 4 дана у недељи, што је укупно 260 дана у години. Тврде да за разлику од тркачких и других радних коња ови фијакерски доживе дубоку старост и од 30 година. У Бечу данас их је регистрирано око 400 фијакериста и углавном је то уносан породичан посао који се наслеђује генерацијама.
Фијакер је присутан у Бечу још од почетка 18. века, а возачи си углавном униформисани. данас је вожња фијакером г. Осим вожње од Ringstrasse до Степхансдома, возачи фијакера су својеврсни туристички водичи који приповедају историју града.
Како би спречилин приче да је вожна фијакером израбљивање и мучење животиња, возачи своје коње упадљиво и рекламерски пазе. Током зимских месеци покривају их ћебићима и стављају им заштиту за уши. У току летњих месеци фијакери стоје ограничено време на стајанкама ( станицама за пријем туриста) како би коњи били неко време у хладу док чекају муштерије.
Кочијаша рекламерски и театрално показују да у малим фрижидерима на фијакеру, не држе хладно пиће за путнике него поврће и воће за своје љубимце, коју им доносе добре приходе.
Однедавно фијакери са коњима добили су нелојалну конкуренцију у виду „Е“ кочија и „Е“ олдтајмера. То је нови облик, кажу, еколошки-прихватљивог електричног превоза. Електричну кочију, која може примити до осморо путника, покреће електрична енергија из обновљивих извора из литијумских батерија.
Од сада грађани и туристи у Бечу поред многобројних догађаја имају прилику да се провозају и у електричном фијакеру, којег покреће зелена енергија са јавних станица за пуњење по цени од 20 евра за десет минута вожње.
Електрични Фијакер може развити брзину до 25 на сат са једним пуњењем, зависно од оптерећења, прелази релацију од 45 до 120 километара. Кад време захладни ту је и грејање у седиштима.
Забележио: Предраг Т. Савић, адвокат и писац