Šta ako izgubite pasoš na putovanju?
Iskustvo koje se može svrstati u vrlo neprijatno definitivno je gubitak pasoša tokom putovanja. I ako mislite da se to vama nikako ne može dogoditi, naprosto zato što vodite računa o svojim ličnim stvarima, možda bi ipak trebalo da razmislite još jednom.
Većina turista koja je doživela ovu izuzetno neprijatnu situaciju jeste vodila računa o svojim ličnim stvarima. Ali se ipak dogodilo da u nekoj drugoj zemlji ostanu bez ovog dokumenta.
Sada dolazimo do onih uobičajenih preporuka pred putovanje u inostranstvo. Imajte pri ruci uvek brojeve telefona za hitne slučajeve konkretne zemlje i broj telefona konzularnog, odnosno diplomatskog predstavništva Republike Srbije u toj zemlji. Bez toga jednostavno ne bi trebalo da krećete na put.
Iako mnogi turisti baš i ne razmišljaju o tome, rukovodeći se onom čuvenom: „Ma neće mene!“, ipak vi imajte te brojeve telefona. Zlu ne trebalo, što bi se reklo.
Ne treba zaboraviti ni to da bi pred polazak na put trebalo da imate ili fotografiju pasoša u svom mobilnom telefonu ili fotokopiju prve strane pasoša, jer će vam to koristiti upravo u ovakvim situacijama. Podrazumeva se da bi fotokopiju trebalo da držite odvojeno od pasoša. Baš zbog ovakvih situacija.
Nadležne institucije
Dakle, ako ste ustanovili da vam je pasoš nestao i ne paničite, otiđite do najbliže policijske stanice, kako biste prijavili nestanak dokumenta. Upravo to je prvi korak, koji je ujedno i najvažniji za vašu bezbednosti, jer ćete tako u velikoj meri moći da sprečite potencijalnu krađu identiteta, navodi „Tajms of Indija“.
Sledeće što bi trebalo da uradite jeste da stupite u kontakt sa konzularnim ili diplomatskim predstavništvom naše zemlje. Bitno je da budete koncizni i da službenika ambasade precizno obavestite o celokupnoj situaciji.
I u suštini, učinili ste ono što je najvažnije.
Posle toga bi trebalo da dobijete privremeni dokument, koji ćete moći da koristite tokom putovanja u Srbiju. Imajte na umu samo da vam u diplomatskom predstavništvu mogu tražiti relevantan dokaz o identitetu i eventualno policijski izveštaj o prijavi. Svakako će se potruditi da vam pomognu, a to je u takvoj situaciji najbitnije.
Šta još treba da uradite?
Da biste sproveli celokupan proces, ne bi trebalo da propustite ni završne korake. Važno je da obavestite i avio-kompaniju, ali i zaposlene u hotelu ili drugom smeštajnom objektu u kome ste odseli.
U slučaju da putujete preko turističke agencije, podrazumeva se da bi trebalo da o ovom nemilom događaju obavestite predstavnika agencije na konkretnoj destinaciji.
Sada ste zaista učinili sve što je potrebno da biste negativan efekat te situacije sveli na minimum.
I ne, nemojte razmišljati o tome zašto se to baš vama desilo i kako, zato što se takve stvari dešavaju, a na turistima je da budu blagovremeno informisani o celokupnom postupku i dobro pripremljeni čak i za takve situacije.