Признање чуварима српске народне културе из Париза

Поводом литерарног конкурса „Млади чувари српске народне културе“ који је расписао Огранак Вукове задужбине „Чувари дела Вука Караџића” из Чачка, радови ђака из Париског региона понели су специјалну диплому.

На литерарни конкурс „Млади чувари српске народне културе“ који је расписао Управни одбор Удружења „Чувари дела Вука Караџића“ и Град Чачак (у сарадњи са Вуковом задужбином), из Париског региона послата су 34 рада.

Теме конкурса урађене су уз подршку породица јер су ђаци истраживали старе речи и приче из српских крајева.

„Српска допунска школа у Француској као свој примарни циљ има неговање српског језика, традиције и културе као и развијање љубави према српском језику као специфичном националном обележју.

Ученици српске допунске школе у Париском региону у великом броју су се одазвали на конкурс „Млади чувари српске народне културе“. Ученици су били крајње заинтересовани за тему конкурса и веома мотивисани за рад. Кроз стваралачко умеће ученика настале су бројне песме и приче.

Осећај за српски језик и српске националне вредности код ученика у дијаспори развија се кроз бројне стваралачке радионице. Ученици се подстичу на креативност кроз истраживачке радове о прошлости, кроз упознавање са историјом српског народа и знаменитим личностима, кроз проучавање географије Србије. Ученици у дијаспори врло радо уче и певају народне и ауторске српске песме, цртају, сликају, украшавају калиграфски своје радове, учествују на приредбама…

Поводом овог конкурса ученици су показали јаку мотивисаност за писање песама и прозних радова на теме: „Питали смо баке и деке за старе српске речи неке“ и „Прича из мог краја“. Читаве породице су радо учествовале у реализацији конкурса, причало се са бакама и декама, проналазиле су се и тумачиле старе српске речи.

Кроз овај конкурс још једанпут се показало да је главна спона која повезује сву децу у српској допунској школи отаџбина. Отаџбина је реч која најпре потекне из породице, потом се уз подршку породице развија осећај према отаџбини, а онда се у српској допунској школи кроз бројне активности деца на разне начине приближавају својој отаџбини. Деца у расејању се кроз појам отаџбина повезују са матицом, а из те везе се потом рађа непрестана мисао о Србији која сија попут звезде Данице у дијаспори“, каже Милија Јевремовић, наставник српског језика и књижевности.

Извор: РТС

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.