Nova direktiva o vozačkim dozvolama u EU

Vozačka dozvola B kategorije važi samo za motorna vozila do ukupne dozvoljene mase 3,5 tone, zbog čega vlasnici ove vozačke dozvole ne mogu da upravljaju većinom mobilnih kućica jer su teže od toga. Iz tog razloga planirano je povećanje dozvoljene ukupne mase na 4,25 tona.

Sa Direktivom o vozačkim dozvolama širom EU, pored B kategorije, vozači bi automatski dobili dozvolu B196 za vožnju lakih motocikala do 125 kubika.

Minimalna starosna dob za vozačke dozvole kamiona ili autobusa mogla bi da se smanji na 18 godina, jer se u nekim evropskim zemljama vozačka dozvola za određene kategorije dobija u višoj dobi. U Nemačkoj se, na primer, C kategorija za kamione može steći tek sa 21, a D kategorija za autobuse tek sa 24 godine. Jedan od razloga za ovu promenu je hronični nedostatak vozača kamiona u Evropskoj uniji. Neke od ovih mjera su već na snazi u Hrvatskoj.

Nova prilika? Digitalna vozačka dozvola bi trebalo da dobije drugu šansu. Cilj je da odgovarajuća aplikacija na pametnom telefonu bude dovoljna u slučaju policijske kontrole ili prilikom iznajmljivanja automobila. Isto tako, razmatra se i KR kod koji bi zamenio trenutni čip kako bi otežao bilo kome ko želi da ga falsifikuje. Posebno loše bi mogli da prođu oni koji se ne pridržavaju pravila.

Nova direktiva znači da bi moglo doći do standardizacije i deljenja podataka o onim vozačima koji se ne pridržavaju propisa. Dužina oduzimanja vozačke dozvole treba da bude standardizovana i obostrano priznata.

Zabrana vožnje uvedena u Italiji tada bi se primenila i u Nemačkoj, što bi zahtevalo jedinstvene granične vrednosti za konzumaciju alkohola i droga. Informacije o vozačkim dozvolama svih građana EU trebalo bi da se čuvaju u evropskoj bazi podataka, što bi trebalo da olakša policijske provere.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *