Moravka kvalitetnija i od čuvene mangulice

Dodeljena priznanja Etnobrend godine, a laskavu titulu zasluženo je i ove godine ponela Zadruga Moravka uz pirotski ćilim, potrovački kulen i svrljiški belmuš

U organizaciji Manifestacije Etnobrend godine i Zadružnog saveza Srbije juče su u Beogradu dodeljene nagrade „Etnobrend godine“ za 2025, uz prateću izložbu nagradjenih proizvoda.

Sedma po redu dodela ovog prestižnog priznanja protekla je u znaku velikog jubile 130 godina Zadružnog saveza Srbije. Na veoma posećenoj svečanosti, dodeljeno je 35 nagrada, proizvodjačima tradicionalnih proizvoda u desetak robnih grupa. To su pretežno proizvodi iz obloasti prerade mesa, mleka, voća i povrča, bilja, žitarica i uljarica, rakije, vina i sokova. Uručene su i zahvalnice poljoprivrednim zadrugama i pojedincima. Dve nagrade su otišle u Crnu goru u Bar, za „Vlado vino od nara“ i „sok od domaćeg nara“ , a jedna u Republiku Srpsku, zadruzi „Klekovača“ iz Petrovca. Time je ovo priznanje dobilo i medjunarodni karakter.

Kako je istakao Nikola Mihajlović dodeljivanjem ovog priznanja podstiče se razvoj zadrugarstva, individualnih proizvodjača i ukupne privrede. On je naglasio da je ovaj tradicionalni dogadjaj značajna promocija ukupne poljoprivrede, koja ima velike potencijale za razvoj, uz adekvatnu podršku države

Drago Delić, autor i osnivač ovog prestižnog priznanja istakao je da su neki nagradjeni brendovi poznati  i van granica naše zemlje. Zanatska zadruga „Damsko srce“ iz Pirota izradjuje nadaleko čuveni Pirotski ćilim, „Farma Horvat“ iz Bačkog Petrovca, petrovački kulen, po tradicionalnoj recepturi staroj više od 200 godina.  „Svrljiška mlekara“ priprema stari specijalitet Svrljiški belmuž, zadruga „Kalem Gogi“ iz Ćićevca, voćne kalemove, „Čuvari tradicije“ iz „Bukovča“, delikates od mesa „Vlaška magija“, a Poljoprivredno gazdinstvo „Bojović“ iz Brezovice kod Čačka, pršutu, kobasicu, slaninu i čvarke od autohtone rase svinja Moravka.

-Meso od Moravke je po zdravstvenim svojstvima kvalitetnije od čuvene mangulice, a proizvodjači iz Brezovice i okolnih sela šire je i u ostala područja Srbije, tako da trenutno imamo oko 6000 grla, a broj farmi i dalje raste. Mladi ostaju na selu jer od tog posla lepo žive.  Moravka je u vreme Miloša Obrenovića bila jedan od glavnih izvoznih proizvoda zato što je kvalitetna, jednostavna za održavanje u prirodnoj sredini i otporna na vremenske uslove – kaže Goran Bojović, direktor Zadruge Moravka, koja je i ove godine zasluženo dobila nagradu Etnobrend godine.

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *