Тајни тунел испод Дунава

Група истраживача предвођена архитектом Војиславом Девићем открила је тајни тунел који се налази 9 метара испод Дунава и који спаја тврђаву и градско језгро, јавља РАдио-Телевизија Војводине.

Легенда о тунелу Петроварадинске тврђаве препричава се међу Новосађанима деценијама, али нико не зна да ли су ове приче истините.

тајни, тунел,, јурајАрхитекта Војислав Девић још пре неколико година започео је истраживања на проналажењу тунела испод Петроварадинске тврђаве, који је према његовим тврдњама спајао обе стране Дунава. Жеља за оваквим подухватом јавила се још у раној младости када му је рођака Богојевац Дренка испричала да је последњи пут туда прошао један брачни пар, давне 1913-е године.

„Ми смо утврдили пре једно две и по године да испод Дунавског дна између 8 и 9 метара, постоји нека праволинијска конструкција где је управо Богојевац Дренка говорила, и то та наводно легенда о којој сви причају а нико никад није прстом мрднуо да је докаже или да је оповргне“ каже Војислав Девић.

Девић верује да је на крају Првог светског рата последњи Аустроугарски генерал добио наређење да зазида све улазе и излазе тунела, пре него што ће у објекат ући српска војска. Један од улаза налазио се неколико метара од Споменика жртава рације а други у крипти испод Цркве Светог Јурја.

„Архива не каже ништа јер само знамо да су постојала само два плана која су говорила о том тунелу. Један се налази у архиву у Бечу и до њега се не може доћи. Било је више планова, делове тврђаве који су били подељени разним командантима који бране свој сектор, и главни командант тврђаве одбране је био тај који је имао ту другу карту коју је све било уписано, и та друга карта је нестала потапањем Титаника, она је ишла на једну изложбу у Њујорку.“ Потврдио је Девић.

На основу сонарних истраживања Дунава, тренутно је у изради 3Д модел тунела који би могао бити кључни доказ његовог постојања, а након његове реконструкције направила би се велика туристичка атракција. Погледајте прилог о тајном тулелу Радио-Телевизије Војводине:

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *