Booking.com више не може да диктира цене

Booking.com, платформа за резервацију хотела и других туристичких услуга, према Закону о дигиталним тржиштима Европске уније, који је стипио на снагу још почетком марта, више неће имати привилегован положај и диктирати услове смештаја по својим ценама.  Туристима је сада омогућено да директно букирају смештај у хотелу који желе и то по нижим ценама него што им нуди booking.com.

Закон о дигиталним тржиштима забрањује поменутој и другим сличним платформама да користе клаузуле о паритету. Клаузуле су значиле да хотели нису могли да понуде своје собе по нижој цени од цене Букинга.

Широм Европе ову вест туристичке организације и хотелијери дочекали су са олакшањем истичући да ће од тога имати велике користи.

– Надамо се да ће многи потрошачи изабрати да резервишу директно у хотелима. Тиме ће потрошачи имати предност јер је јефтинији, а хотел ће у потпуности уштедети на провизији – изјавио је Ларс Раме Нилсен, директор огрнка за туризам у Данској.

Према његовим речима, провизија варира од хотелског ланца до хотелског ланца, али обично је негде између 15 и 23 одсто, каже он.

Букинг сада има шест месеци да се придржава Закона о дигиталним тржиштима. У том периоду ће и даље важити клаузуле о ценама. Комисија ЕУ може именовати платформе као „чуваре врата“ ако испуњавају низ критеријума. Платформа мора истовремено да има јаку финансијску позицију и да повеже велики број корисника са великим бројем компанија.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *