У Јапан донео истину о Србији, а онда сарму и ракију
Странци који живе у Србији нашу историју, културу, уметност и архитектуру виде на потпуно другачији начин, а Јапанци Масахико Отсука и Тацуја Хирано одлучили су да је туристима који долазе из Јапана приближе преко посебног канала на Јутјубу „Србија ченел“.
Обојица дуго живе у Београду. Тацуја Хирано је ректор јапанског језика на Филолошком факултету, а Масахико Отсука, новинар и преводилац који управо слави, како каже, 30 година своје „балканијаде“.
На њиховом каналу „Србија ченел“ могуће је пронаћи сјајно „упаковане“ кратке видео-приче о свему што би јапански туристи морали да виде у Београду и Србији. Поред занимљивих клипова који говоре о културно-историјским знаменитостима, посебну пажњу посветили су гастрономској понуди.
„Типична српска храна, попут сарме и ћевапа, у Јапану не постоји. Хтели смо пре свега да људи сазнају шта је сарма, шта је пуњена паприка, шта су ћевапи. Одабрали смо ресторане где је могуће пробати типичну српску кухињу. Поред тога, на нашем каналу сада је и неколико прилога о изради домаће хране и пића, ајвара, ракије и вашег вина“, каже Отсука, који је био гост нашег радија.
Јапанци, али и Срби, јер емисије су преведене и на наш језик, одушевљени су овим епизодама, јер су, рецимо, успели да веродостојно испрате цео процес печења ракије у једном домаћинству у Београду, пренели посебну атмосферу из дворишта тог празничног дана, јер печење ракије за Србе је мали празник.
На каналу „Србија ченел“ представљени су и прави празници које Срби славе — Божић, Ускрс. А ова необична екипа, коју чини и презентерка, јапанолошкиња Бранка Јовић, народу Земље излазећег сунца представила је и наш јединствени празник, српску славу, Никољдан и све обичаје који га прате.
За годину и по дана урадили су 90 видео-прича о Београду и Србији, а број гледалаца непрекидо расте. Није реч само о потенцијалним туристима, већ и о пословним људима.
„До сада је било неколико важних јапанских инвестиција на српско тржиште, односно у Србију, али ми у наредном периоду очекујемо више улагања. Зато и желимо да на овај, индиректан начин, поспешимо инвестиције кроз рекламирање ваше земље. Желимо да људи у Токију сазнају да је Србија безбедна, интересантна и лепа“, објашњава саговорник Спутњика.