Hefner napustio “zečice”

Osnivač “Plejboja“Hju Hefner preminuo je u 91. godini života, a mesto njegovog poslednjeg počivališta već je poznato. Hju Hefner je nesumnjivo jedna od najvećih ikona pop-kulture 20. veka. Njegov „Plejboj“ lansirao je hiljade anonimnih lepotica na javnu scenu Amerike.Naime, Hju Hefner je već 1992. godine za 75.000 dolara kupio svoje grobno mesto na groblju Vestvud memorijal park, gde počivaju neke od najvećih filmskih i televizijskih ikona u istoriji.
Hefner će biti sahranjen u grobnici pored Merilin Monro, filmske ikone koja je zasijala na naslovnici prvog broja “Plejboja“ i Hefneru osigurala uspeh. To je bilo 1953. godine, a kultni magazin je tada rasprodat u pedeset hiljada primeraka za samo nekoliko dana.
Još nije poznat datum sahrane, a njegov sin Kuper se obratio medijima rekavši da je njegov otac imao uzbudljiv život i da će njegovoj deci i supruzi jako nedostajati.

Hju je bio čovek kome su zavideli milioni muškaraca širom sveta, a njegov život dostojan je holivudskih blokbastera. „Plejboj“ je pokrenuo za vreme vladavine predsednika SAD Dvajta Ajzenhauera, a njegov slobodoumni pogled na seksualnost se sukobio sa puritanskim.

Međutim, on je pretvorio svoju publikaciju „Plejboj“ u nešto mnogo više – u forum za seksualnu slobodu i progresivnu politiku, zalaganje za građanska prava i slobodu govora. Uticao je na ljude da se oslobode seksualnih frustracija i da shvate da seks pre braka nije nešto loše.

Nekad je bila uobičajena šala reći da neko „čita Plejboj zbog članaka“. Međutim, Hefnerova posvećenost kvalitetnim autorima i novinarstvu dokazana je i time što su se u listu pojavljivala i dela Reja Bredberija, Džona Apdajka, Kurta Vonegata.

Intervjui u „Plejboju“ su bili pokretači za mnoge druge novinske priče i vesti. Takav je na primer bio slavni intervju sa predsednikom SAD Džimijem Karterom 1976. godine u kojem je priznao da je želeo mnoge žene i da je „u srcu počinio preljubu mnogo puta“.

Marketinški genije Hefner je promovisao svoju imperiju i time što je od Plejbojeve vile napravio svojevrsni „seksualni Diznilend“.

Pored toga bio pravi medijiski vizionar i preselio je Plejboj i na televiziju, a kasnije osnovao i svoj kablovski kanal. Njegov uticaj nije ostao samo u SAD. Magazini i proizvodi sa imenom i logom „Plejboj“ postali su poznati širom globusa.

Ipak, sa rasprostiranjem interneta, seksualni sadržaj je postao dostupniji i izvan stranica njegovog i sličnih magazina.  Zato se činilo da su „Plejbojeve“ slike „passé“ pa je magazin 2015. godine rešio da mu se na naslovnoj strani više ne nalaze razgolićene žene. Ipak to je potrajalo samo do početka 2017. godine.

Hefner važi za uzora mnogim muškarcima, a komičar Bil Maher ga je nazvao svojim herojem.

– On je čekao da svet pođe njegovim stopama – rekao je komičar.

Činjenica je da je svet sada u koraku sa njim i zato je Hefnerov biznis pretrpeo padove poslednjih godina. Hefner je jednom rekao da želi da bude „zapamćen kao neko ko je promenio svet na pozitivan način, u društvenom i seksualnom smislu i biću srećan zbog toga“. Može se reći da je u tom smislu zaista ostvario svoj cilj.

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *